دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sun 28 Apr 2024
    باشگاه خبری ایران دریلینگ؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت حفاری در ایران و جهان
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت حفاری با ما تماس بگیرید
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری ایران دریلینگ با ما تماس بگیرید
Breaking News
خبر ویژه یکشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۳ ، ساعت ۱۴:۴۴:۵۰

مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره خبرداد:
سرمایه‌گذاری برای توسعه یکپارچه میدان‌های لاوان

ایران دریلینگ: سرمایه‌گذاری هفت میلیارد دلاری شرکت ملی نفت ایران برای میدان‌های رسالت، رشادت و سلمان گازی در منطقه عملیاتی لاوان تصویب شد. به گزارش ایران دریلینگ و به نقل از سایت شانا، سعید حافظی با اعلام خبر تصویب توسعه یکپارچه میدان‌های لاوان از سوی هیئت مدیره شرکت ملی نفت ایران، گفت: حدود هفت میلیارد دلار از محل بند ق مجوز سرمایه‌گذاری برای میدان‌های رسالت، رشادت و سلمان گازی به دست آمده است. وی اظهار امیدواری کرد که روند پرداخت این اعتبارها به خوبی و با سرعت بیشتری طی شود و افزود: با توجه به اولویت تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام و برداشت حداکثری از میدان‌های مشترک نفت و گاز، هیئت مدیره شرکت ملی نفت ایران با سرمایه‌گذاری در طرح یکپارچه توسعه و نگهداشت توان تولید میدان‌های نفتی و گازی منطقه عملیاتی لاوان در چارچوب بند (ق) تبصره (۲) قانون بودجه سال ۱۳۹۳ کل کشور موافقت کرد.

همچنین براساس گزارش معاونت برنامه‌ریزی تلفیقی شرکت ملی نفت ایران طرح‌های توسعه‌ای میدان‌های نفتی رشادت و رسالت، طرح توسعه گازی میدان سلمان و طرح نگهداشت تولید میدان‌های نفت و گاز منطقه عملیاتی لاوان در طرح یکپارچه توسعه و نگهداشت توان تولید میدان‌های نفتی و گازی منطقه عملیاتی لاوان در نظر گرفته شده است. توسعه فاز دوم میدان گازی سلمان (لایه کنگان دالان) و احداث خط لوله دوم انتقال گاز میدان سلمان به جزیره سیری برای نگهداشت توان تولید گاز این میدان مشترک در سقف ۵٠٠ میلیون فوت مکعب در روز از جمله پروژه‌های مهم این طرح یکپارچه به‌شمار می‌رود. شرکت نفت فلات قاره ایران در زمره یکی از بزرگترین شرکت‌های تولیدکننده نفت دریایی جهان قرار دارد. این شرکت بخش قابل توجهی از تولید نفت کشور در طول بیش از ١٢٠٠ کیلومتر از گستره آب‌های نیلگون خلیج‌فارس را با پیشینه نیم قرن تجربه برعهده دارد. همچنین حوزه عمل این شرکت در پنج منطقه عملیاتی بهرگان، خارگ، سیـری، لاوان، کیش و منطقه جدید قشم قرار دارد. جزیره لاوان در فاصله ١٨ کیلومتری از سواحل جمهوری اسلامی ایران در خلیج‌فارس واقع شده و هم‌اکنون این منطقه ١٠٥ هزار بشکه نفت تولید می‌کند.



  کد خبر : 614
  ارتباط با سردبیر : info@IranDrilling.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «IranDrilling» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «IranDrilling» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :